ePayments
Dan moet je voor elke firma afzonderlijk een contract met Unifiedpost tekenen.
Ja, wanneer het bedrag van het vervaldagbericht € 1.500 overschrijdt, kan je klant via de QR-code niet meer betalen met Bancontact maar wel met de digitale bankoverschrijving Dit is een veiligheidsmaatregel opgelegd door de banksector ter bescherming van de consument. Bovendien kunnen banken individueel ook betalingslimieten per dag, week, etc. vastleggen waardoor de online betaling niet gerealiseerd zou kunnen worden. Meestal kan je klant zelf de betaallimiet dan tijdelijk verhogen.
Als je klant betaalt via Bancontact/Payconiq, komt het geld eerst op een rekening van Unifiedpost Payments terecht. Dit is een rekening die wordt aangehouden in kader van de betaallicentie die Unifiedpost heeft bij de Nationale Bank van België. Het ontvangen geld wordt de volgende dag overgemaakt naar je bankrekening.
Wanneer de klant betaalt via digitale bankoverschrijving, ook PSD2 betalingen genoemd, komt het geld van de klant wel rechtstreeks op je bankrekening.
Unifiedpost Payments sa is een gelicentieerde betaalinstelling onder toezicht van de Nationale Bank van België. Als betaalinstelling is zij onderhevig aan de Wet van 11 maart 2018 betreffende het statuut van en het toezicht op de betalingsinstellingen en de instellingen voor elektronisch geld, de toegang tot het bedrijf van betalingsdienstaanbieder en tot de activiteit van uitgifte van elektronisch geld, en de toegang tot betalingssystemen (link). Onderafdeling 7 stelt expliciet dat betaalinstellingen in het kader van betalingsdiensten uitsluitend geldmiddelen van cliënten aanhouden op betaalrekeningen die voor betalingstransacties worden gebruikt en dat zij de geldmiddelen die zij van de betalingsdienstgebruikers heeft ontvangen, uitsluitend mag gebruiken voor de uitvoering van betalingstransacties.
De geldmiddelen die Unifiedpost Payments sa ontvangt in kader van de betalingen van debiteuren, worden:
1° in haar boekhouding te allen tijde afzonderlijk geïdentificeerd, met name ten opzichte van andere geldmiddelen, en
2° wanneer ze op het einde van de werkdag volgend op de dag waarop zij zijn ontvangen, nog steeds door Unifiedpost Payments sa worden aangehouden en nog niet aan de klant zijn overgemaakt, worden de gelden gedeponeerd op een afzonderlijke cliëntenrekening bij een kredietinstelling. Gelden op de rekening van Unifiedpost kunnen in geen geval dienen om debiteuren in kader van het faillissement terug te betalen.
De kosten bedragen € 0,17 (excl. BTW). (€ 0,21 incl. BTW), maar enkel voor de betalingen die via Unifiedpost worden afgehandeld. De kosten worden maandelijks door Unifiedpost gefactureerd. Ze worden dus niet ingehouden op de door de klant betaalde premie.